Sveriges största bloggare ville dö...

2009-12-21 / 15:36:15
Den stora bloggaren Isabella Löwengrip ville dö.



När Isabella var 14 år drack hon mycket, när hon var ute på fest drack hon lite mindre fin wodkamen hällde sedan över det i finare wodka flaskor. Där hennes pappa Per sedan hittade två wodka flaskor.
"Blondinbella" fick åka till södersjukhusets psyke där hon pratade med en psykat, då var "Blondinbella" bara tolv år. Psykiatrikern föreslog att hon skulle lägga ner bloggen men blondinbella sa: "Aldrig i livet!" När hon senare kom hem fick hon utgångsförbud.


Hon blev både arg och ledsen, när hon satt på sitt rum surfade hon in på aftonbladets hemsida.
Där hon hittade en artikel om att starta upp en egen blogg, den artiklen hade hon själv skrivit.

Våren 2008 hade startat så bra, äntligen var hon en av Sveriges största bloggare. Men en tisdagsnatt när "Blondinbella" skulle borsta tänderna kunde hon inte resa sig upp, hon hade panikångest. Hon fick åka taxi in till södersjukhusets psyke och efter det skulle hon bara minnas att det var mörkt och suddigt.


Blondinbella ville få störst blogg i Sverige. Men för att hon skulle kunna få det skulle hon ha en mall att gå efter varje bloggdag: Först en dagens "outfit" sedan två eller tre provocerande inlägg om hur framgångsrik hon var och till sist något stöttande eller personligt. Allt det med sikte mot specifika målgrupper. Så här säger "Blondinbella" om det: - Folk skulle först irritera sig, sedan gilla mig. Men det var mest irriterande.

Blondinbella kände sig utfryst i skolan och helt plötsligt en dag när hon kom till skolan, så sa alla grattis till miljonerna till henne. Hennes blogg hade av en mediatidning värderats till fem miljoner kronor. Isabella förstod ingenting. Hennes blogg var visserligen Sveriges nionde största- men hon tjänade inget.

Några veckor senare startades Blondinbella AB där Isabella Löwengrips pappa var både relseordförande och VD:

Så här säger Isabella Löwengrip till aftonbladet: "Jag ville dö för att jag kände mig utfryst och ensam, mina vänner och festerna jag skrev om på min blogg fanns inte."


Källa: aftonbladet


@ copyright hopekandee
Kommentarer!
Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: